<$BlogRSDUrl$>

søndag, marts 05, 2006

The Oscars 

Efter en veloverstået 'Riberprisen' står Oscarshowet nu for døren.

Nedenstående indlæg er udelukkende for at virke klog og ikke bagklog! For alle kan jo dagen efter det store Oscarshow forudse hvordan det gik, men gøre det timerne før – det er straks mere prisværdigt. Herunder er mine Oscarbud. Jeg kender Hollywood og politikken og har set filmene. Jeg har ikke her gidet argumentere for hvorfor jeg tror det går som det går, for det ophidser mig unødigt! Jeg har blot givet mit bud (hvordan jeg tror) og mine egne personlige favoritter (hvordan jeg håber det går) … Jeg har udvalgt de vigtigste kategorier:



Best Achievement in Cinematography:
Mit bud: Brokeback Mountain (2005) - Rodrigo Prieto
Min favorit: Brokeback Mountain (2005) - Rodrigo Prieto

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published:
Mit bud: Brokeback Mountain (2005) - Larry McMurtry, Diana Ossana
Min favorit: Brokeback Mountain (2005) - Larry McMurtry, Diana Ossana

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen:
Mit bud: Crash (2004) - Paul Haggis, Robert Moresco
Min favorit: Crash (2004) - Paul Haggis, Robert Moresco

Best Achievement in Directing:
Mit bud: Ang Lee for Brokeback Mountain (2005)
Min favorit: Paul Haggis for Crash (2004)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role:
Mit bud: Rachel Weisz for The Constant Gardener (2005)
Min favorit: Amy Adams for Junebug (2005)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role:
Mit bud: George Clooney for Syriana (2005)
Min favorit: Paul Giamatti for Cinderella Man (2005) (tæt på også at syntes: Matt Dillon for Crash (2004))

Best Performance by an Actor in a Leading Role:
Mit bud: Philip Seymour Hoffman for Capote (2005)
Min favorit: Joaquin Phoenix for Walk the Line (2005)

Best Performance by an Actress in a Leading Role:
Mit bud: Reese Witherspoon for Walk the Line (2005)
Min favorit: Den er svær, da jeg altid er lun på Charlize Theron, og imponeret af Felicity Huffman. Må dog nok her dog holde med Reese Witherspoon.

Best Motion Picture of the Year:
Mit bud: Brokeback Mountain (2005) - Diana Ossana, James Schamus
Min favorit: Crash (2004) - Paul Haggis, Cathy Schulman

Comments: Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?